۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان اردبیل:

انتخابات نظام مهندسی ساختمان فردا از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود

انتخابات نظام مهندسی ساختمان فردا از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود

اردبیل- رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: انتخابات نظام مهندسی ساختمان فردا پنجشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۶ عصر برگزار خواهد شد.

قدیر زارع جعفری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینترنتی در اردبیل به عنوان یکی از استان‌های شاخص و فعال در بخش انتخابات الکترونیکی مهیا شده تا جامعه مهندسان با مراجعه به سامانه مورد نظر نسبت به ثبت آرای خود در مدت زمان تعیین شده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هر مهندس از طریق تلفن همراه و کد ملی که به ثبت رسانده در این دوره از انتخابات مشارکت کرده و از مجموع ۵۹ نفر کاندیدا در رشته‌های ششگانه، به نفرات مورد علاقه خود رأی خواهند داد.

رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: برخلاف سایر استان‌ها که در هفت رشته این انتخابات برگزار می‌شود، در استان اردبیل به صورت یکپارچه در شش رشته عمران، برق، مکانیک، معماری، ترافیک و نقشه‌برداری انتخابات برگزار خواهد شد و در رشته شهرسازی ما کاندیدایی را نداریم.

زارع جعفری افزود: مجموع نفرات عضو نظام مهندسی ۱۲ هزار نفر است که به عنوان اعضای دائمی و یا مهندسان فعال سازمان فردا در رأی‌گیری حاضر خواهند شد تا در مجموع به ۱۳ نفر اعضای هیئت مدیره جدید و شش نفر علی‌البدل رأی داده و انتخابات به شکل الکترونیکی و مناسب برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با انصراف یک نفر در مجموع رقابت بین ۵۹ نفر از مهندسان که کاندیدای این دوره از انتخابات شدند، رخ خواهد داد که ۲۹ نفر در رشته عمران، ۱۵ نفر در رشته برق، چهار نفر در رشته مکانیک، شش نفر در رشته معماری، دو نفر در رشته ترافیک و سه نفر در رشته نقشه‌برداری با هم رقابت خواهند کرد.

زارع جعفری اضافه کرد: تعرفه و برگه‌های آرا در سامانه برای رأی دادن مشخص شده و هر مهندس شرکت‌کننده در این انتخابات می‌تواند به همه مهندسان رشته‌های مختلف به عنوان منتخب رأی داده تا در انتخابات حضور گرمی را به ثبت برسانیم.

وی بیان کرد: امکان دارد در ساعات اولیه رأی‌گیری برخی مشکلات در نظام رأی دادن الکترونیکی و اینترنتی به وجود آید که قطعاً با صبر و حوصله جامعه مهندسان مشکلات رفع و در فرصت هشت ساعته مهندسان استان می‌توانند آرای خود را ثبت کرده و در این دوره از انتخابات حضور گرمی را شاهد باشیم.

زارع جعفری ادامه داد: در سال‌های گذشته در شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال و گرمی نیز به عنوان نمایندگی سازمان نظام مهندسی انتخاباتی برگزار می‌شد اما در این دوره به صورت یکپارچه جامعه مهندسان به کاندیداهای مورد نظر به صورت الکترونیکی رأی داده تا نتایج انتخابات فردا مشخص و ۱۳ نفر اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: البته در صورت حضور و تراکم جامعه مهندسان در ساعات پایانی رأی‌گیری احتمال تمدید ساعات رأی‌گیری وجود دارد که در موعد خود در این زمینه اطلاع‌رسانی نیز انجام خواهد شد.

رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: در هفت استان کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده و ما سعی کردیم با بررسی نقاط قوت و ضعف احتمالی فرآیند انتخابات الکترونیکی آمادگی بیشتری را برای برگزاری این انتخابات داشته باشیم تا جامعه مهندسان با توانمندی و رغبت و انگیزه بیشتر در این دوره از انتخابات حضور پیدا کنند.

زارع جعفری به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از شروع رأِی‌گیری اشاره کرد و گفت: امروز تبلیغات انتخاباتی منع شده و بر اساس قانون با متخلفان احتمالی نیز برخورد می‌شود.

کد خبر 5316492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha